fredag 18. oktober 2013

Dag 5. Praksis

Oversikt

08:00 – 11:30

Ny dag på jobb og jeg er faktisk våken! I dag så skal jeg være med Nichlas og vi skal sjekke litt av hvert, som oppsett av ny PC og servere. Det vi gjorde var å bruke en program som kunne designe virtuelle servere og den heter «MServer». Når du er inne på «Mserver» så må du lage en «virtuellmaskin», det den gjør er å håndtere de oppgavene vi har gitt den. Så det vi gjorde var å laste ned «Linux Mint» på PCen min for å så koble den opp med en «Virtuellmaskin». MServer trenger en OS å jobbe med, derfor lastet vi ned Linux.

11:30 – 12:00

LUNCH TIME!!!

12:00 – 16:00

I de siste timene så dreiv jeg med samme sak egentlig, var ikke så mye å gjøre så jeg jobbet med Mserver. Planen VAR å sette opp PCen vi fikk inn, men ettersom vi ikke fikk tillatelse enda så måtte vi bare vente. Så jeg har brukt hele 4 timer på å finne ulike Linux klienter som skal fungere, men har mislykket alle gangene. Grunnen til at det ikke funket var fordi at antall «BIT» ikke var kompatibelt med OS på PCen min derfor stoppet alt opp heletiden, så jeg har lastet ned alle Linux klienter nå, MINST! Etter en del mislykket forsøk så ga jeg opp, derfor så fikk jeg bare studere det Nichlas gjorde og eventuelt prøve litt.
Alt i alt så har det vært en veldig stille dag, ikke så mye å gjøre, mest glane og drikke kaffe.

Men på slutten av dagen så kom endelig klarsignalet for å jobbe på PCen og jeg fikk ansvaret for å slette og reboote den gamle maskinvaren og installere et nytt et. Når alt det var ferdig så var det å logge på skolePCen og laste ned «Drivers» ifra HP.com og legge det over på en minnepenn og sende til den andre PCen.   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar