tirsdag 15. oktober 2013

Dag. 2 Praksis

Oversikt

08:00 – 09:00


Klokken er herved 8 og jeg er meget trøtt. Planen for i dag er å reise til Brandbu og sette opp et kolossalt printer. Men ettersom planene ble endret så sitter vi isteden i lagerrommet og dokumenterer, samtidig som vi studerer printeren for å lære litt mer om den. Maskinen heter «RICOH MP C3003» og den har skanner, printer, skriver og masse flere funksjoner innom de kategoriene som jeg nevnte. 

09:00 – 10:00

Etter at klokken gikk så dreiv vi med ulike saker og ting inne på lageret, for eksempel å skru opp Pc'er og slik. Når klokken nærmet seg 10 så kom det inn en PC som vi skulle åpne, tømme HDD'en og rense alt egentlig! Jeg fikk den oppgaven. Så når PC'en kom så åpnet jeg kabinettet og inne der så det ut som om de hadde brukt PC'en som støvsuger, støvet lå 2 cm i høyden og inne i vifter og slik. Den eneste måten å fjerne alt støv på var å blåse den ren. Etter at støvet var fjernet så blei PCen demontert og harddisken vart renset. Måten vi renset harddisken på var å koble den opp på en annen PC, etter det så brukte vi en type skanning-program som leste igjennom alle filer på harddisken. Men ettersom det tok for lang tid måtte vi fjerne litt ifra harddisken selv, så vi sjekket alle "TEMP" mapper og tømte de, etter det så kobla vi opp harddisken igjen. 

10:00 – 11:30

Litt som dagen gikk så reiste vi til en kunde som trengte hjelp med en projektor som hadde sluttet å fungere. årsaken til at projektoren hadde sluttet å fungere var fordi at lampen hadde blitt for varm og kjølingen ikke fungerte som den skulle, så alt av kabler hadde smeltet inni der. Det vi gjorde var å bytte innmaten og rekommanderte kunden å kjøpe noe nyere ettersom projektoren var litt gammel. 

11:30-12:00

Lunch!!!

12:00 – 13:00

Jeg brukte hele denne timen på å demontere en laptop for å fjerne hovedkortet, og det var veldig lærerikt ettersom jeg hadde fagfolk rundt meg som forklarte masse!

13:00 – 16:00

Etter en stund så skulle vi endelig ut igjen, hurra! Så vi løftet opp den 90 kg tunge printeren som skulle til kunden i Brandbu, men jeg og Jan greide å knekke plastikken på nederste hylla så vi måtte bytte den fort. når vi endelig hadde kommet frem til Brandbu så hjalp vi kunden med å installere maskinen samt som vi fikk den installert på alle maskinene i bygget. Den gamle maskinen de hadde tok vi med og kastet på trollmyra. 

Ps. de vil ikke at jeg skal ta så mye bilder ettersom at kundene de har skal være anonyme og mange av de ansatte liker ikke å bli tatt bilde av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar