fredag 17. januar 2014

Praksis Fredag 9.

Har ikke lyst!!!
Trøtt, sliten og veldig lite lyst til å jobbe, spesielt når jeg vet at dagen blir lang og kjedelig. På Office Center så er det veldig lite å gjøre om dagene, spesielt for meg, ettersom jeg er praksis elev så får jeg ikke så mye ansvar, noe som medfører lite jobb for meg. Men jeg beit sammen, og reiste meg opp av sengen for å stikke på jobb.
Planen for idag er å reise til Roa for å sette opp to RICHO maskiner for kunden, så reise tilbake til Office for å drive med diverse små ting.

08:00-12:00
Oppmøte på Office Center en kvarter før alle som vanlig, så stå og fryse ute til noen kom og åpnet for meg, toppen! Etter en stund kom Jan Arnulf, karen som jeg jobbet med idag, og planen vår var å reise til Roa for å sette opp to RICHO maskiner til kunden, så vi pakket alt vi trengte, og løfta de to maskinene som veier 80kg stk inn i bilen og dro.
Når vi kom fram til stedet så fikk vi hjelp av to polske håndverkere til å hjelpe oss løfte maskinene opp til andre etasje, hvor første maskin skulle stå, etter det så var det å løfte opp den andre maskinen opp nabobygget. Når begge maskinene var på plass så var det på tide å fikse IP-adresse på dem, så gjøre at alle fikk tilgang til skriveren. Men når vi var ferdig med det så ville kunden ha hjelp med noe annet, og det var å fikse Altiboxen hans, fordi han viste ikke åssen han skulle sette den opp med Patching, og slik.
Altiboxen var nede i kjellern, så isteden for å dra fiberkabler overalt, og bruke masse penger på det, så flytta vi boksen bare opp, slik at det blir lettere, og mye billigere.

Bygg nummer 2!
Når alt var fikset, og klart i første bygget så var det å stikke til andre bygget for å gjøre samme. I andre bygget så gikk det fortere, fordi der trengte vi ikke å fikse Altibox, og diverse, det eneste vi trengte var å fikse IP-adresse på skriveren, og fikse tilgang til alle maskinene i bygget som bare var to stykker, noe jeg er glad over fordi jeg var veldig sulten.
Alt dette høres nok veldig interessant ut, men det er det ikke, faktisk så var det sykt kjedelig, og jeg kan si med god samvittighet at jeg ikke skal jobbe med skrivere i framtiden.

12:00-12:45
Lunsj!
Idag så hadde vi salat og pannekaker, og det var kjempe godt.

12:45-16:00
Etter lunsj så skjedde det ingenting på en god stund, faktisk i hele to timer var det helt dødt, men etter det så kom det litt. Jeg fikk som oppgave å løpe til nabobygget for å hente en minnepenn, så jeg gjorde det. Det som var på minnepennen var windows 7 OS, grunnen til at jeg trengte den var at jeg skulle boote tre maskiner som hadde en "ødelagt" versjon av windows 7 OS, det som var feil med den var at han feiltolket antall minne i maskinen, enda om det stod at den hadde 4gb RAM.


Dette her er de tre maskinene som skulle bootes på nytt:






Ettersom det tok veldig lang tid, så jobbet jeg med Norsk imens maskinene jobbet, men det var kjedelig så jeg så på en Backup robot jobbe, haha.

Kompetansemål:

  • planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere systemdrift med utgangspunkt i eksisterende leveranseavtaler og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet
    • Vedlikehold av maskinvarer, og printer.
    • planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar