fredag 29. november 2013

Praksis Fredag 5.

Hallo,

Enda en dag på jobb da! Dagen har startet smått, enkelt og veldig stille. Erling som da er min "mentor" hadde migrene idag tidlig, så jeg måtte vente i 2 timer før han kom. Men enda om dagen startet smått, så sluttet det fantastisk, og med en herlig gave, jeg fikk en stasjonær PC!

08:00-10:00

Atter en uke på Office Center, og jeg er like fornøyd!
Idag tidlig så ville ikke klokken ringe, så jeg våknet 30 minutter for tidlig en det jeg skulle. Grunnen til at jeg våknet, var fordi at mamma bråket så mye, hun greier bare ikke å være stille på morgenen noe jeg er takknemlig for! Men etter morgenproblemet så var alt greit, kom meg på jobb og fikk starte dagen.
Ettersom Erling hadde migrene så brukte jeg hele 2 timer på å gjøre ikke noe, jeg spurte om det var noe som trengtes å fikses på, men de sa nei.

Etter en stund så dukket Erling opp, han hadde fortsatt vondt i hode så jeg fikk æren av å ta over Jobben. Det som trengtes å gjøre var å fjerne ALL spor av Microsoft 2013 på PCen, noe de på Office ikke fikk til 100%. Det jeg gjorde var å gå inn på Microsoft sin hjemmeside, og laste ned det ene programmet de hadde, jeg husker ikke hva den heter, men den kunne fjerne all spor av gammel Office "rester". Hehe, grunnen til at jeg er så stolt er fordi at, det de ikke greide gjorde jeg!


11:00-12:00

LUNSJ! Dagens spesial var vafler, nam!

12:00-16:00

Etter lunsj så dro vi ut til en stor kunde vid navn "Tronrud", og fikset skriveren som var der. Problemet med skriveren var at komponenten inne i maskinen var ødelagt og måtte byttes. Det høres kanskje enkelt ut, men det er det ikke! En skriver er nesten bare plastikk, noe som betyr å være veldig forsiktig, fordi om du gjør noe feil så knekker det litt overalt. Men ihvertfall så åpnet vi maskinen og begynte å skru, det vi merket senere var at vi måtte faktisk fjerne hele fronten på skriveren... Etter å ha skrudd i 1 time så hadde vi kommet litt lenger, trodde vi. Det som skjedde var at vi ikke fikk fjernet plastikkhyllen til tonerene fordi den satt fast med papirhyllen over, så vi måtte skru enda mer. Men etter at alt det var ferdig så greide vi å løsne den, UTEN å knekke noe.
Når siden var fjernet så var det på tide å fjerne innmaten, og det er her det blir morsomt! Innmaten til en skriver er meget komplisert bygd og satt sammen, den biten vi skulle fjerne sitter i midten av alt.
Etter en god tid med skruing og dirking så greide vi å løsne alt og sette inn den nye komponenten.





                                           

                                        Bilde av Komponenten:
Men når det var fikset så var problemet fortsatt der... Arkene som kom ut var fortsatt krøllete, og bøyde. Vi prøvde oss frem, men fikk ikke noe resultater, vi prøvde til og med å lytte oss frem så stoppe maskinen for å sjekke papiret og når de krøllene kom, men det funket ikke heller. Det ende opp med at vi kjørte en slik "Test ark", men det funket ikke heller, fordi de blei ikke satt ifra seg spor på den (plastikk rundt), men det som skjedde var at den smeltet!
Men vi testet alt og sjekket alt, og det vi kom opp med var at problemet sitter i varmeelementet, så den må fjernes.


GAVE!



Når vi kom fram til Office Center så fikk jeg meg en Stasjonær PC!

                                Bilde av problemet:













Kompetansemål:
  • planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere systemdrift med utgangspunkt i eksisterende leveranseavtaler og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet
  • planlegge, gjennomføre og dokumentere systemovervåking etter avtalte sikkerhetskrav og avtalt tjenestetilgjengelighet
  • Vedlikehold av maskinvarer, og printer.
  • planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk
Ko
1
0














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar