fredag 8. november 2013

Praksis Fredag 3.

08:00-09:00

En ny dag, en ny fredag!
Idag så hadde jeg bare en vanlig oppmøte på Office Center egentlig, ikke noe spesielt bare vanlig oppmøte.
Av en eller annen grunn så sleit jeg ikke med å stå opp idag, det føltes liksom normalt, enda om jeg la meg klokka 12 igår.
Men i ihvertfall så møtte jeg opp på Office 20 minutter før jeg skulle som vanlig og derfor måtte jeg vente utenfor Office helt til noen dukket opp,
jeg hadde flaks fordi jeg trengte bare å vente i 10 minutter denne gangen.
Planen for dagen er den å bli med Jan Arnulf på ulike oppdrag og videre, men ettersom han ikke skal gjøre noe spesielt idag så trengte Arne Gunnar min hjelp isteden.
Vi dro opp til en kunde i Åsa og fikset serveren, la opp VPN tunnel, fikset programvaren på PCen og blåste ren server-maskinen.
Dette var nok en av de morsomste stedene så langt ettersom kunden hadde kjæledyr, hehe! Han hadde en hund, tre katter og de var kjempe snille og søte.
Enda om det var sykt morsomt der så hadde vi litt dårlig tid, planen var den egentlig at jeg skulle bli med Tom etter lunsj, han trengte hjelp med å bære en skriver som veier sikkert 80 kilo, så derfor hadde vi dårlig tid!
Men vi fikset alt og dro tilbake til Office slik at vi rakk lunsjen i ihvertfall, man blir fort sulten ute i feltet.

12:00-13:37

Etter lunsj så dro jeg med Tom, først til Follum lagerbygget for å hente skriveren, etter det så reiste vi opp imot Hovsmarka til kunden for å levere skriveren. Vi skulle egentlig løfte skriveren opp trappene, men de ville ikke risikere at det blei noen skader så derfor la vi den bare i lagerrommet, grunnen til at vi ikke fikk den opp var fordi at vi trengte en gaffeltruck og alle gaffeltruck førerne hadde sluttet for dagen, derfor blei arbeidsdagen veldig kort!
Når vi var ferdig så hadde klokken bare passert ett, jeg fulgte med tilbake til Office og gjorde ferdig PC prosjektet jeg fikk.
Pc prosjektet går ut på at jeg skal Reboote hele PCen og fjerne alle de gamle driverne og installere nye, samt oppdatere til Office 365, fikse Agent viewer på Pcen via explorer, runne update, fikse ny produktnøkkel, fikse ny domene og slik.


Dette var dagen min, lært meg masse nytt og er kjempe fornøyd egentlig!









Kompetansemål:
  • planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere systemdrift med utgangspunkt i eksisterende leveranseavtaler og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet
  • planlegge, gjennomføre og dokumentere systemovervåking etter avtalte sikkerhetskrav og avtalt tjenestetilgjengelighet
  • Vedlikehold av maskinvarer, og printer.
  • planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar