lørdag 14. desember 2013

Praksis Fredag 7.

                                   13.

Fredag den 13. For en dag å jobbe på! Det har vært helt stille, ifra morgenen til slutten av dagen, absolutt ingenting har skjedd. Grunnen til dett kan være på grunn av at jeg jobber bare på Fredager, den dagen som er kjent for å være stille. Men det var noe å gjøre, ikke store sakene, men noe!

08:00-09:30
Når jeg først kom fram til Office Center så var det nesten ingen der, unntatt noen ifra økonomi som slapp meg inn, men ellers så var jeg en av de få ifra Office Center. Stein som da slapp meg inn hjalp meg også med å komme inn til lagerrommet, der hvor jeg jobber. Det tok ca. 15 min før noen kom, og den tiden brukte jeg på småsove, noe som var godt ettersom jeg står opp kl 6 om morgenen. Men iaf så kom folk etterhvert, og når alle hadde kommet så blei vi sent ut for å hente noen "lexmark" skrivere, og de skulle installeres i hovedbygget ved siden av oss.
Lageret der Office Center har sine skrivere ligger et stykke utenfor byen, så vi måtte kjøre litt, noe som var greit ettersom det var så lite å gjøre. Etter at vi hadde hentet "Lexmark" skriverne så var det bare å kjøre tilbake til hovedbygget og installere dem!

09:30-11:30
Når vi kom tilbake så fikk jeg og Jan Arnulf beskjed om å fikse en Iphone skjerm som hadde sprukket opp, det jeg fant ut av er at det er en veldig vanskelig jobb og du må ha gode øyne for å se de små skruene. Jeg vet ikke om dere ser på dette bildet, men det ligger små skruer til venstre hjørne lengst nede, og om dere ikke ser dem så skjønner dere hva jeg mente med små skruer. Å fjerne skjermen er ikke bare, bare! Ettersom du må ta ut ALT for å komme til skruene til skjermen, noe som gjør alt veldig vanskelig.




LUNSJ!!!






12:00-16:00
Resten av dagen brukte vi på fikse en ny PSU i server rommet, og slappet av helt enkelt. Det vi gjorde i server rommet var å bytt ut skjøteledningen som var der, vi følte ikke at det var trygt med en (On/Off) Switch som ligger så tilgjengelig, så den måtte fjernes. Alt dette gikk veldig fort ettersom reserve PSUen som ligger i Serveren varer bare i 2min, så vi måtte gjøre dett rimelig fort.

Kompetansemål:
  • planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere systemdrift med utgangspunkt i eksisterende leveranseavtaler og gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet
  • planlegge, gjennomføre og dokumentere systemovervåking etter avtalte sikkerhetskrav og avtalt tjenestetilgjengelighet
  • Vedlikehold av maskinvarer, og printer.
  • planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar