fredag 21. mars 2014

Praksis Uke 12.

Idag
Idag så følte jeg personlig at dette skulle bli en lang dag. Våknet trøtt, spiste lite, bussen var for rask og det var fin vær ute.
Når jeg våknet idag så var det godt ute, noe som indikerte på at dagen skulle være lang og kjip på jobben. Derfor så var det ikke mer å gjøre en å være depressiv, men samtidig positiv.
Bussen kom Ca. 07:15 så jeg kom frem til Office Center rundt 07:35, og derfor måtte jeg vente ekstra lenge idag før noen kom og åpnet for meg.

Planen for dagen var å bli med Jan Arnulf ut på eventyr. Det først vi skulle gjøre var å dra til AKA bygget, og demontere møterommet for kartverket. Deretter skulle vi flytte alt over til selveste kartverksbygget. Når vi endelig hadde flyttet alt over til kartverke, så var det bare å flytte alt over til det nye møterommet.
Alt i alt så tok prosessen ca. to timer, og det var to meget produktive timer. For dem ikke meg. Jeg tilbrakte mesteparten av tiden på å stirre på dem jobbe...Ettersom det var ikke mer for meg å gjøre.

Når vi skulle montere inn den nye prosektoren i  det nye møterommet, så var det ikke heller noe for meg å gjøre, ettersom det kreves bare en person å sette opp en prosektor. Men etter at Jan Arnulf endelig skjønte at dette var kjedelig for meg, så fikk jeg tillatelse til å dra tilbake på Office Center.

Når jeg kom fram til Office så var det lunsj, takk gud! Til lunsj idag så var det ikke noe spesielt av utvalg, men vi hadde vafler!

Etter lunsj så fikk jeg en oppgave hvor oppgaven var å overføre outlook meldinger over til outlook express, deretter Windows live mail til Outlook express, og dette tok tid! Fordi selvfølgelig så vill ikke Microsoft gjøre det enkelt for folk som vil bytte ifra Outlook til noe annet, men samtidig beholde meldingene.
Alt dette førte til at jeg måtte bruke google til å finne svaret, noe jeg greide. Alt som trengtes var kun 20 steg som forklarte nøyaktig alt som trengtes.

Litt senere på dagen så skulle vi Nuke en harddisk for å så boote den! Måten vi gjorde det på var å runne "Boot and Nuke". Vi greide faktisk å nesten eliminere tre av hoved-harddiskene på Office. Det som var at de tre harddiskene var også koblet opp på PCen som vi runna "Boot and Nuke" på, og vi glemte å koble de andre harddiskene av. Fordi "Boot and Nuke" ville ikke foreslå hvilken harddisk som skulle elimineres, den bare kjørte. Derfor så hadde vi flaks at vi rakk å stoppe programmet før den fikk startet skikkelig!

Kompetansemål:
  • Vedlikehold av maskinvarer, og printer.
  • planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass i henhold til brukerens og virksomhetens kravspesifikasjon og gjeldende regelverk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar